dinsdag 21 februari 2012

Waarom doe ik dat?

Ik heb een cursus psychologie gedaan, maar van mezelf snap ik nog steeds bitter weinig.
En dat is vaak erg lastig.
Zoals nu bijvoorbeeld.
Ik wil verschrikkelijk graag dat mensen mij helpen om mijn  huis weer in fatsoenlijke staat te krijgen, en nu er mensen zijn die dat voor me willen doen durf ik het allemaal niet meer aan.
Waarom niet?
Wist ik het maar, ik word er helemaal gek van dat ik niet begrijp waarom ik zo doe.
Heet dat niet aantrekken/afstoten of zoiets?
Ik schaam me voor m'n huis, maar ik weet ook dat dit niet is ontstaan doordat ik lui ben.
Het is onstaan door een combinatie van psychische en lichame klachten, en is natuurlijk ook niet in 1 dag ontstaan.
Ik ben jarenlang chronisch depressief geweest wat ik toen zelf niet door had.
En ik heb fybromyalgie en artrose waardoor ik vaak erg moe ben en pijn heb.
Dat houd niet in dat ik bij de pakken neer ga zitten en niets doe, maar ik moet wel alles in kleinere etappes doen, en er zijn ook dagen dat het echt niet gaat.
In elk geval zien mensen die hier regelmatig over de vloer komen wel dat het stukje bij beetje verbeterd (had ik dat al niet eens eerder gezegd?), maar anderen vinden het hier dus maar een bende.
Niet dat het huis vol zooi staat, maar meer een hoop achterstallig onderhoud enzo.
Maar ja, ik dwaal weer af...
Ik wil hulp, maar als er hulp word aangeboden stoot ik het af.
En ik zou zo graag willen weten waarom ik dat doe.
Misschien moet ik toch maar eens naar een psychiater, pppfftt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten