vrijdag 24 februari 2012

Ach ja, er zal ook eens wel iets goed gaan

Vanmorgen had ik een mevrouw van het CIZ aan de telefoon ivm pgb zodat ik naar de zorgboerderij kan.
Ze heeft me allerlei vragen gesteld en dat allemaal ingevuld.
En nu blijkt dus dat ik niet in aanmerking kom voor pgb.
En ik neem aan dat dat dus inhoud dat ik m'n baantje wel kan vergeten.
Nu ben ik eindelijk zover dat ik eraan toe ben om eens iets nieuws te gaan doen en dat heb je dat weer.
Stiekem had ik wel in de gaten dat er weer wat zou zijn, want dat gebeurd elke keer namelijk.
En dat is niet overdreven, want echt 9 van de 10 keer gaat er iets fout als ik iets leuks in het vooruitzicht heb.
Dat zal wel bij me horen denk ik.
Ik raak er al niet eens meer door in paniek.
Ik wacht maar weer rustig af wat er nu verder gaat gebeuren.
Dingen waar je op dat moment niets aan kunt veranderen kun je beter even naast je neerleggen.
Want als je erover gaat pierkeren veranderd het toch niet, maar je hebt wel jezelf ermee te pakken.
Dus, adem in.....adem uit....

3 opmerkingen:

  1. Hallo Riemi,

    ik ben de buurvrouw van Angela, als je echt graag naar zoiets als een zorgboerderij wilt of iets in die richting dan is er zeker wel kans! maar als je niet weet wat er moet gebeuren dan slaagt niemand in die aanvraag van het ciz, daar moet je echt veel van weten en dat lukt eigenlijk niemand zelf! als je het wel wil moet, mag je mij op facebook wel een berichtje sturen. Je moet in ieder geval van een psychiater een indicatie krijgen, die moet aangeven dat het goed voor je is, dan is het zo geregeld! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra,

    Fijn dat je zo met mij meedenkt!
    Maar ik heb wel hulp erbij gelukkig.
    En ik heb ook wel allerlei indicatie's.
    Maar er is een of ander nieuwe wet zei die mevrouw en daarom kon ik per 1 januari van dit jaar geen pgb krijgen ofzo.
    Maar als het goed is heeft ze gisteren meteen contact opgenomen met mijn hulpmevrouwtje dus ik maak me nog maar niet te druk.
    En die mensen van de zorgboerderij zullen er ook wel alles aan doen, want die vinden het erg belangrijk voor mij.
    Maar mocht ik wel meer hulp nodig hebben laat ik het je zeker even weten.
    In elk geval heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pff wat een tegenslag weer riemie hopelijk komt het allemaal weer goed want je had er zo'n zin in nou hopen dan maar gr lorry

    BeantwoordenVerwijderen