donderdag 2 februari 2012

Loslaten

Ik heb besloten om het gebeuren rondom Eelke maar even los te laten.
Op dit moment kan ik toch niet veel doen.
Eelke's situatie is gelukkig ook niet zo ernstig dat hij suïcidaal is ofzo.
Daarom durf ik het voor dit moment ook wel even los te laten.
Vaak komt er als je iets loslaat juist op dat moment wel een oplossing is mijn ervaring.
En geforceerd ergens mee bezig zijn houd dat juist weer tegen.
Qua gedrag is Eelke totaal niet moeilijk, wat dat betreft zit hij me ook niet in  de weg.
Maar dat het geen gezonde situatie is om alleen maar te gamen is een ding dat zeker is.
Daarom moet er ook gewoon wel iets gebeuren.
Maar op een zeker punt kom je even niet verder en kun je het dus beter even loslaten.
En loslaten is beslist niet makkelijk, maar ik heb langzaamaan wel geleerd dat het wel heel goed kan uitpakken.
Het geeft even wat rust, want de druk is er voor een poosje af.
En door die rust kijk je er daarna weer een stuk helderder tegenaan.
En dan kun je er daarna ook weer beter mee dealen.
En daar doen we het voor!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten