dinsdag 14 februari 2012

Ik ga ervoor

Ik ben in mijn leven al aan heel veel dingen begonnen, maar heb er helaas bitter weinig van afgemaakt.
En dat vind ik erg jammer omdat ik weet dat ik best wel wat in mijn mars heb.
Waarom ik die dingen nooit afmaakte is me helaas nog steeds niet goed duidelijk.
Ik heb er geen verklaring, maar ook geen excuus voor.
Maar de laatste jaren heb ik door aan mezelf te werken toch een hoop inzicht in mezelf gekregen.
En het klinkt misschien raar, maar ik weet nu eindelijk een beetje hoe ik met mezelf om moet gaan.
Ik kan duidelijker aangeven wat ik wel en niet nodig heb, en ik luister nu beter naar mijn lichaam.
En dat geeft me al een heel stuk meer rust.
Ook kan ik nu goed aangeven dat mensen mij moeten afremmen als ik te enthousiast word.
Door mijn ADHD heb ik niet echt een rem, en door mijn enthousiasme neem ik vaak teveel hooi op mijn vork waardoor ik dan later weer afhaak met hetgeen waar ik me bezig was.
En dan ben ik weer teleurgesteld in, en boos op mezelf als het dan weer niet lukt.
En nu ga ik binnenkort dus toch weer de stap wagen om iets nieuws te ondernemen.
En ik heb besloten dat ik het deze keer wel wil laten lukken.
Want ik wil nu toch eindelijk wel eens echt iets bereiken in mijn leven.
En ik heb er ook vertrouwen in dát het me gaat lukken dit keer!
Want, zoals ik wel vaker zeg, de aanhouder wint he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten