woensdag 22 februari 2012

Gaves hebben

Ik gooi het vandaag maar weer eens over een hele andere boeg.
Ik ga het eens hebben over mijn "gaves".
Ik weet dat er mensen zijn die hier niet in geloven, maar ik kan mijn ervaringen niet wegpoetsen, want die zijn er wel degelijk.
En nu ga ik niet opsommen wat ik in de duur van mijn  leven allemaal heb ervaren, dat komt nog wel eens.
Nee, ik ga het nu hebben over mijn heldervoelendheid wat betreft mensen die ik tegenkom in mijn leven.
Ik voel vaak feilloos aan of mensen eerlijk tegen mij zijn of dingen verzwijgen.
Hoe dat kan dat snap ik zelf niet maar het klopt wel bijna altijd.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit met verkeerde mensen omga of dat ik nooit in hun mooie praatjes trap, want omdat ik altijd het goede in mensen wil zien gebeurd me dat dus wel regelmatig.
Ik heb het idee dat mijn intuïtie de laatste tijd ook veel sterker is geworden.
Mensen hoeven vaak niets te zeggen, en dan weet ik al hoe de zaken in elkaar steken.
Ik noem dat altijd "tussen de regels door lezen".
En op zich is dat dus een prettige gave, want als het echt om iets belangrijks gaat pik ik dat meteen op.
Maar soms kan het ook een erg lastige gave zijn.
Want in bepaalde situatie's kan het gewoon erg zeer doen als je weet dat mensen je andere dingen vertellen dan dat ze eigenlijk bedoelen.
Maar ik zie mijn gaves wel als een rijkdom, en ik zal er dan ook nooit misbruik van maken.
Bepaalde dingen wil ik wel heel graag meer ontwikkelen zoals het fotoreaden omdat ik daar dan weer mensen mee kan helpen.
Maar ik zou nooit zomaar bv op een feestje of wat dan ook zomaar in het wilde weg allerlei voorspellingen ofzo gaan doen.
Want ik denk ook dat mensen die gaves hebben die ook krijgen omdat ze er goed mee omgaan en er geen misbruik van maken.
Natuurlijk doe ik wel eens een kleine voorspelling zoals geslacht en geboortedatum.
Maar ik zal nooit iets vertellen over leven en dood, want dat is niet aan mij.
Het is wel leuk als je weet dat iemand zwanger is, en dat je dan het geslacht, geboortedatum of naam juist hebt.
Want dat is mij al meerdere keren overkomen.
Maar ik zou nooit als iemand mij vraagt of ze een kindje krijgen daarover een voorspelling doen.
Als iemand mij verteld dat ze zwanger is dan zeg ik pas dat ik dat al wist, en dan nog doe ik geen voorspelling over geslacht oid.
Alleen als ik het spontaan door krijg dan wil ik het wel zeggen, want ik denk dat dat niet iets is waar ik iemand kan mee beschadigen.
Maar als ze me op het moment zelf vragen wat het geslacht is dan zeg ik het niet.
Ik denk gewoon dat je heel zuinig moet zijn op dit soort dingen, en dat je je er dan ook steeds meer in gaat ontwikkelen.
En dat vind ik heel erg bijzonder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten