zaterdag 17 maart 2012

In hoeverre word er eigenlijk nog opgevoed tegenwoordig?

Dat vraag ik me steeds vaker af.
Ik dacht dat we elkaar anno 2012 wel eens zouden gaan respecteren zoals we zijn.
Maar niets is minder waar!
Dit schrijfsel is nav van een berichtje van een internetvriendin wat ik net las.
Ik schrijf graag blogs over dingen die me bezighouden, en daar is dit onderwerp dus een van.
Ik zal uitleggen waar dit over gaat...
Die vriendin is dus transgender.
Dat betekend dat ze in het verkeerde lichaam geboren is.
Ze is geboren als jongen, maar is dus een meisje, een vrouw nu dus.
Ik ga later nog wel een schrijfsel wijden aan dit onderwerp waarin ik wat meer uitleg zal geven.
Maar nu verder met het verhaal...
Zij werd dus weer eens uitgescholden als travestiet door een snotneus bij de supermarkt.
En dan zie je maar weer dat zelfs in deze tijd sommige kids werkelijk niets geleerd worden.
Want een travestiet is toch heel iets anders volgens mij.
Maar ik dwaal alweer af.
Wat ik wil zeggen is dat ik niet begrijp dat er nog steeds zoveel ouders zijn die hun kids geen respect voor anderen bijbrengen.
Want dat is het gewoon!
Het gaat niet eens zozeer over onbegrip of onwetendheid, maar puur over respect!
Al begrijp je een ander niet of kun je je niet voorstellen dat iemand (in dit geval) in een verkeerd lichaam geboren is, je kunt toch op z'n minst diegene in zijn/haar waarde laten?
Denk je alleen al eens in hoe je je moet voelen als je in je hoofd zeker weet dat je een meisje bent, maar je lichaam je iets anders verteld.
Je kunt je geslacht niet zomaar even veranderen zoals je van kleding wisselt.
En daarom dus maar weer eens een schrijfsel over het feit dat ik het idee heb dat er een hoop ouders hun kind nog steeds niet genoeg leren wat respect voor anderen hebben inhoud.
Ik ben zelf absoluut geen perfecte moeder, maar bij mijn weten heb ik mijn kids dat toch redelijk bijgebracht.
Ik denk dat daar toch door ouders, en misschien ook op school nog veel harder aan gewerkt moet worden.
Want die kids weten niet half wat ze aanrichten door dit soort dingen.
Dat wilde ik dus even kwijt...



2 opmerkingen:

  1. vind schandalig dat die persoon zo uitgescholden werd dat gaat tegen alle principes in zeg als mijn kids dat doen (en dat doen ze gelukkig niet) maar mocht ik merken dat er op een negative manier naar mensen word gekeken dan ontplof ik vind schande gelukkig weet ik dat mijn kids wel iedereen respecteren maar idd riemie mensen zouden hun kinderen eens wat meer respect moeten leren !!! x lorry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind het ook heel erg.
    Die mensen hebben het al moeilijk genoeg zonder dat gescheld.

    BeantwoordenVerwijderen