zaterdag 24 maart 2012

Fases in je leven

Een mens leeft zijn leven in fases.
Vaak heb je dat zelf niet eens door omdat het zo vanzelf gaat.
Maar als je er bewust op gaat letten merk je wel dat het zo werkt.
De ene fase duurt natuurlijk langer dan de andere.
Je hebt nu eenmaal bij het ene meer tijd nodig om eraan te werken dan bij het andere.
Soms gaat het om een moeilijk probleem, dat een hoop hoofdbrekens kost, en soms is het een klein dingetje waar je even korte tijd voor moet nemen om dat te verbeteren.
Er zijn ook dingen die pas op je pad komen nadat je meerdere fases in je leven hebt doorlopen.
En dan kun je het gevoel hebben dat dat nooit meer gaat gebeuren in je leven.
Maar meestal komt het wel op je pad als je er echt aan toe bent.
Als je die fases hebt doorlopen creƫer je rust voor jezelf, en ben je weer toe aan iets nieuws in je leven.
Als je jezelf daarvan bewust bent zul je ook steeds beter gaan  zien dat je jezelf steeds meer ontwikkeld.
En dat is heel bijzonder om te ervaren vind ik.
Als ik weer aan een nieuwe fase toe ben in mijn leven ervaar ik dat ook echt als een soort van beloning zeg maar.
Ik ben dan trots op mezelf omdat ik mezelf weer een stukje heb ontwikkeld.
En dat is mooi toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten