donderdag 12 april 2012

Zelfgemaakte gedichten

Ik vond net mijn mapje met gedichten terug, en daar ga ik er hier maar eens een paar van plaatsen.


Het masker van de eeuwige glimlach
Word door mij altijd gedragen
Zo ziet niemand mijn ellende en verdriet
En hoeft niemand iets te vragen

Het masker van de eeuwige glimlach
Daarachter kan ik mij verschuilen
Niemand ziet daarachter mijn tranen
Als ik in mijn hart moet huilen

Het masker van de eeuwige glimlach
Helpt mij het leven door
Misschien dat ik het ooit afzet
Ooit....


Mijn twee tegenovergestelden
Mijn angsten en mijn helden
Mijn dromen en mijn nachtmerrie's
Mijn traan en mijn lach

Ik ben bang, ik voel me sterk
Ik kruip in een hoekje of vecht voor mijn leven
Ik vecht tegen mijn angsten...

Langzaamaan word ik sterker
Wint mijn held het van mijn angste
Soms krabbelt de angst toch weer omhoog
Maar ooit...zal mijn held voorgoed
de angst overwinnen



Oorlog en ruzie's hebben de overhand
Over de hele wereld en in ons eigen land
Kleine dingen worden heel groot gemaakt
Anderen worden meegesleept of heel erg geraakt
Als mensen eens leerden praten en luisteren naar elkaar
Het is een kleine moeite maar een heel groot gebaar
Zo kun je vrede scheppen in het leven
En elkaar wat vertrouwen geven
Geef elkaar een kans in het leven
Dat is  het mooiste wat je kunt geven


Geen opmerkingen:

Een reactie posten