zaterdag 21 april 2012

Als je eenmaal wat met paarden hebt

Gaat dat er nooit weer uit volgens mij.
Vroeger was ik al een "paardenmeisje", en nu ik op de boerderij ben merk ik dat ik paarden nog steeds fantastisch vind.
Gisteren hebben we het bonte paardje even flink onder handen genomen.


Hij had nog een hoop winterhaar wat vervelend jeukte.
Dus dat hebben we er eens goed uitgeborsteld.
Er kwam echt een hele lading haar af , en je kon merken dat hij het heerlijk vind om geborsteld te worden.
A. heeft daarna z'n staart gewassen, en ik leidde hem intussen wat af.

Ik hield hem stevig vast bij z'n halster, en kriebelde hem over z'n snuit, en heb maar wat tegen hem gepraat.
En zo kon A. mooi z'n staart even goed wassen.
Dat was nog een flink werkje, maar uiteindelijk is het goed gelukt.
Hij heeft nu weer een mooie schone staart.


Op de foto is de staart nog nat, want hij was toen pas gewassen.
Het is echt superleuk om zo'n fantastisch dier te verzorgen.
Maar eigenlijk is alles op de boerderij leuk om te doen.
Ik voel me ontzettend op m'n plek daar.
Ik kijk er ook elke keer weer naar uit als ik er weer naartoe kan.
De mensen daar zijn ook allemaal superleuk, en we hebben altijd een hoop lol.
Ik kan dan niet gewoon werken in een vaste baan, maar mijn leven is nu wel weer een stuk zinvoller geworden.
Ik merk nu wel dat alleen maar altijd thuis zitten echt niet goed is voor een mens.
Je moet echt af en toe ook eens iets asnders aan je hoofd hebben.
Je praat weer eens over andere dingen dan alleen over je hobby's, en  ook leer je weer van alles en nog wat.
En leren doe ik heel erg graag.
Al kan ik er verder niet echt iets mee doen (qua beroep bedoel ik), alles wat je leert is altijd nuttig.
En je kunt over allerlei zaken meepraten als je veel leert.
En dan kan altijd van pas komen in je leven toch?
Ik hoop daarom dat ik nog lang op de boerderij mag rondhuppelen.
Want het is een prachtige plek waar ik me helemaal thuis voel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten