donderdag 12 april 2012

Ik word er zo sjaggie van

Ja sorry hoor, ik moet gewoon even klagen.
Ik voel me nu al een week niet lekker.
Echt fit voel ik me sowieso al nooit, maar nu heb ik gewoon een hoop pijn, en overal weer irritante ontstekingen.
En ik ben ook weer akelig moe steeds.
Nou ja, dat is klacht nummer 1.
De volgende klacht is het feit dat ik nooit ergens fatsoenlijk geld voor heb.
Het is  niet zo dat ik allerlei hebbedingen wil kopen ofzo hoor.
Maar ik mailde mijn bewindvoerster of ik extra geld kon krijgen voor 2 verjaardagen, krijg ik een mail terug dat ze 20 € heeft gestort.
Normaal kreeg ik altijd 20 € voor 1 persoon, en nu is dit dus voor 2 personen.
Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar  wat koop je in deze tijd nog voor 10 €?
En dan het feit dat ik nooit fatsoenlijk kleren kan kopen voor mezelf.
Ik heb amper nog iets normaals in de kast.
Ondergoed is al helemaal een drama.
Ik ben helemaal geen ijdeltuit, en hoef beslist niet iedere maand iets nieuws, maar een keer in de zoveel tijd gewoon een behoorlijke garderobe aanschaffen is toch niet teveel gevraagd lijkt mij?
In elk geval hou ik maar op om de bewindvoerster om extra geld te vragen, want dat heeft toch geen zin.
Meestal maak ik me niet zo druk om dit soort dingen, maar heel af en toe baal ik er gewoon verschrikkelijk van dat het zo moet.
O ja, dan moet ik meteen weer aan iemand denken die nu tegen me zou zeggen dat ik voor het geld van die laptop ook nieuwe kleren had kunnen kopen, ppfftt...
En ze heeft nog gelijk ook.
Maar als ik elke keer moet wikken en wegen wat ik moet aanschaffen, dan zou ik echt nooit meer gewoon iets leuks voor mezelf kunnen kopen.
En ik vraag me af of dat wel goed is om verstandig te zijn, maar dan nooit meer iets leuks te kunnen kopen.
Wat is wijsheid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten