zaterdag 21 april 2012

Ik probeer wel eens te begrijpen

Waarom mensen zo vaak dingen beloven/toezeggen/afspreken, maar die belofte/toezegging/afspraak dan niet nakomen.
Het overkomt mij zeer regelmatig dat iemand tegen mij zegt dat hij/zij mij ergens mee zal helpen, of ergens met mij naartoe zal gaan als ik geen vervoer heb, maar dat diegene de afspraak dan niet nakomt.
Het gaat dan om dingen die ik niet zonder hulp kan oplossen, en daar baal ik dan bestwel van.
Ik vraag me dan af of diegene geen zin heeft om me te helpen, of dat het gewoon word vergeten.
Ik snap dat nl niet zo goed, ik zelf probeer mijn afspraken altijd netjes na te komen, en lukt dat niet dan laat ik dat in elk geval even weten.
En ik wil nu niet zeggen dat ik perfect ben hoor, want bij mij gaat er ook heus wel eens iets mis.
Maar er zijn gewoon mensen die heel vaak iets beloven, maar dat dus later nooit meer nakomen.
En intussen worden mijn problemen steeds groter, want inmiddels vraag ik dus echt geen hulp meer aan anderen.
Op een bepaald gebied is de ellende nu dus ook echt uit de hand aan het lopen, maar ik merk vanzelf wanneer het echt mis gaat.
Misschien mis ik gewoon ergens iets dat ik dit niet begrijp ofzo.
Zeg het me maar, want ik weet niet wat het is.
Maar goed, er zijn zoveel dingen waar ik niets van snap.
En nee ik ben niet sjaggie of depri, maar dit speelde gewoon even door m'n hoofd.
En dan is  het wel prettig om het even van me af te schrijven.
En voor de rest leg ik het gewoon weer lekker naast me neer.
Ik kan er toch weinig aan veranderen, en laat m'n weekend niet door dat soort dingen verpesten.
Daar is het leven veel te kort voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten