woensdag 11 april 2012

Eigenlijk vind ik het soms wel jammer

Dat een mens niet zelf kan bepalen hoe oud hij/zij word.
Er zullen vast ook mensen zijn die dat niet met me eens zijn.
Maar er valt zoveel uit het leven te halen, en ik zou het zo jammer vinden dat ik dingen niet meer zou kunnen meemaken of doen die ik nog graag zou willen doen.
Ik ontdek steeds nieuwe talenten in mezelf, en ik wil nog zoveel leren.
Als je echt open staat voor het leven kun je er zoveel fantastische dingen uithalen.
Je leert zoveel bijzondere levenlessen, en jij kunt die zelf ook weer doorgeven aan anderen.
En dat is toch geweldig?
Wie weet wat jij zonder dat je het nu beseft ooit nog hebt kunnen betekenen voor de toekomst.
Daarom vind ik het zo mooi om te leren in dit leven.
En dan bedoel ik niet alleen leren uit boeken, maar ook leren zien hoe mensen in elkaar steken, en hoe ze denken en doen.
Van alles wat jij meemaakt en ervaart in het leven kun je iets leren.
Sommige lessen zijn zo zwaar dat je je afvraagt waar dat voor nodig is.
Maar als het achter de rug is zie je vaak dat je er echt iets waardevols van hebt geleerd.
Elke les in het leven heeft een reden, en hoe zwaar of moeilijk ook, achteraf zul je altijd zien dat het de moeite waard was om die les te leren.
En dat noemen ze dus ontwikkelen.
En ik persoonlijk vind ontwikkelen het mooiste wat er is.
Want je kunt er anderen weer mee helpen, en hoe meer je jezelf ontwikkeld hoe meer je hebt om te genieten in het leven.
Want je gaat door je eigen ontwikkeling andere mensen beter begrijpen, en je gaat dan ook met andere ogen naar mensen kijken.
Ik bedoel daarmee te zeggen dat je dan ziet dat het niet belangrijk is wat mensen kunnen of hoeveel geld ze hebben.
Je ziet dan juist veel duidelijker hoe bijzonder ze zijn, en dat ieder mens zijn eigen talenten heeft.
Ja, ik blijf erbij dat het leven mooi is, als je er maar voor open staat...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten