zondag 10 juni 2012

Zo genoeg gemiept, gezeurd, en geklaagd!

Ik ga de strijd met mezelf maar eens aan!
Ik kan blijven klagen tot ik een ons weeg, maar daardoor veranderd er toch niets.
Ik heb besloten om maar eens flink aan de slag te gaan in mijn huis.
Ik ga opschrijven wat er allemaal moet gebeuren, en ga dan stukje bij beetje aan de slag.
Ik ga geen plan maken van wat er bv op een dag moet gebeuren, want dat voelt weer als druk.
IK ga gewoon een afstreeplijstje maken, en elke klus die ik af heb streep ik door.
Zo word het overzichtelijk, en zit er geen directe druk op.
Ik heb geen zin meer om in de slachtofferrol te zitten.
Ik moet maar accepteren dat ik bijna geen hulp heb, dus ik ga gewoon doen wat ik kan doen, en als het zover is dat ik het niet meer zelf kan kijk ik dan wel of ik van iemand hulp kan krijgen.
Goh, volgens mij ben ik echt een goeie therapeut voor mezelf, hihi.
Ik ga absoluut geen lat leggen voor mezelf, want dan val ik juist weer terug.
Maar ik ga wel wat strenger voor mezelf zijn, want ik moet nu maar weer eens vooruit vind ik.
En ik weet dat ik het kan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten