donderdag 8 november 2012

Wanneer gaat iemand er nu écht eens iets aan doen?



De hele week gaat het al over dit onderwerp: De zelfmoord van Tim Ribberink, die het gepest niet meer aankon, en daarom een einde aan zijn leven maakte.
Ook mij houd het bezig...
Ik ben ook veel gepest, zij het dan niet om mijn geaardheid.
Maar ik kan me wel inleven in deze jongen.
Ik heb al eerder een blog geschreven over gepest worden om geaardheid, maar het is iets wat me toch bezig blijft houden.
Want hoever is een pester wel niet gegaan als het slachtoffer door zijn toedoen z'n leven beeïndigd.
Dat is niet iets wat je doet als je een paar keer gepest word.
Ik hoop werkelijk dat er ooit eens iemand iets kan bedenken dat dit nooit weer gebeurd.
Ik zou willen dat ik er zelf een oplossing voor wist, en ik blijf daar ook zeker over nadenken.
Een spreekwoord zegt: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden".
Maar waarom doen zoveel mensen dat dan niet.
Voordat je je mond open doet zou je eerst eens na moeten denken over de gevolgen van je woorden.
Maar schijnbaar is dat erg moeilijk om dat te doen.
Er wordt dan wel gezegd dat schelden geen pijn doet, maar ik weet dat dat nog veel meer pijn doet dan welke fysieke pijn dan ook.
Wat heb jij minder als een man van een man houdt, of een vrouw van een vrouw?
Als zij gelukkig zijn betekend toch niet dat jij daardoor minder gelukkig kan zijn?
Ik vind de denkwijze van mensen die zo denken maar vreselijk krom.
Zoals ik in een vorig blog al schreef, uiteindelijk gaat het toch gewoon om het houden van?
En houden  van kun je van iedereen, en dan maakt geslacht totaal niet uit.
Mensen, denk eens beter na voordat je een oordeel velt!
Jij wilt toch niet leven met de gedachte dat iemand mede door jou toedoen z'n leven beeïndigd?
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, zeg dan maar liever niets!
Dat is altijd beter dan zoveel verdriet aan te richten...
 
Mijn gedachten gaan uit naar de ouders, familie, en vrienden van Tim
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten