donderdag 29 november 2012

En zo zit ik weer eens na te denken

Over van alles en nog wat.
Zo zat ik te overdenken dat ik in de loop der jaren bestwel veel hulp van allerlei instantie's heb gehad en nog steeds heb.
Nu vraag ik me eigenlijk wel af of ik überhaupt ooit nog eens een zelfstandig leven zal kunnen leiden.
Want voor mijn  gevoel is me dat eigenlijk nog nooit gelukt.
En nu is het niet zo dat ik me schaam voor het feit dat ik hulp nodig heb, want hulp vragen is vooruit komen is mijn motto.
Maar toch knaagt het wel eens dat het me maar niet lukt zonder hulp.
Ik ben naar mijn idee bestwel intelligent, en ik heb een hoop talenten.
Maar toch ontbreekt dus dat ene talent.
En daar baal ik soms gewoon een beetje van.
Maar goed, ik ben wel weer trots dat ik nu ook het grootste obstakel heb aangepakt (mijn huis).
En ik denk eigenlijk ook wel dat als mijn huis is aangepakt er ook veel meer rust  zal komen in mijn hoofd.
En wie weet, lukt het me dan ook beter om weer zelf dingen te gaan aanpakken.
Ik krijg wel veel complimentjes over het feit dat ik maar steeds vooruit blijf gaan, maar dat zou me niet lukken met de juiste hulp op het juiste moment.
En wat ik in een vorig blog al schreef, ook niet zonder al die lieve mensen om me heen.
Maar, zoals me dat de laatste tijd ook al vaker is gezegd, komt mijn vooruitgang ook voor een deel doordat ik erover blijf praten.
Daardoor kunnen mensen mij ook weer tips geven, waar ik weer mee verder kan.
Dus, eigenlijk is het een positieve cirkel!
En daar ben ik erg blij mee, en hoe het in de toekomst gaat moet ik nu maar rustig afwachten.
Beter een heel leven met hulp, dan  een half leven met een hoop ellende toch?

1 opmerking:

  1. niemand kan zonder de ander! de bankdirecteur met vette bankrekening kan soms nog geen eitje bakken en weet niet hoe hij de grasmaaier aan krijgt...vraag mij niet om een band te plakken, en als ik het even niet zie zitten heb ik een schouder nodig en sollicitatie brieven schrijven: een nachtmerrie! het is een illusie dat iemand zelfstandig is, en bovendien kunnen we elkaar zo tot steun zijn, en dat levert werk en voldoening op. maar het is ook fijn natuurlijk dat jijzelf ook de helpende mag zijn en een ander mag helpen ook al zijn het maar opbeurende woorden. het leven bestaat uit het feit dat we elkaar nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen