donderdag 15 november 2012

Eigenlijk is het maar heel simpel

Dit keer eens een schrijfsel over genderdysforie.
Voor degene die niet weet wat dat is, genderdysforie, of ook wel transgender of transsexueel is iemand die is geboren in het verkeerde lichaam.
Dus bijvoorbeeld een meisje die is geboren in het lichaam van een jongen, en andersom.
Veel mensen begrijpen hier niets van en vinden het vaak maar raar of noemen deze mensen zelfs "freaks".
Ik zelf heb het geluk (zeg je dat wel zo?) dat ik niemand raar of gek vind.
Ik vind mensen gewoon leuk of niet leuk.
Maar ik snap ook wel dat oordelen vaak voortkomt uit een stuk "onbegrip" omdat men niet weet wat het precies is.
Nu bedacht ik me ineens dat het eigenlijk maar heel simpel is om uit te leggen.
Want het is eigenlijk gewoon een foutje van de natuur.
Wat doe je als je tanden niet netjes in een rijtje staan?
Dan neem je een beugel.
Wat doe je als je een lui oog hebt?
Dan laat je het recht zetten toch?
En zo kun je dat dus ook uitleggen met genderdysforie.
Je wordt geboren in het verkeerde lichaam, en ook dat kun je tegenwoordig gelukkig laten veranderen.
Het verschil is wel dat hieraan vaak veel meer heftige dingen  aan vooraf gaan zoals pesten en onbegrip.
Ik hoop ook dat ik door af en toe terug te komen op dit onderwerp ook kan bijdragen aan een beetje meer begrip onder de mensheid.
Want uiteindelijk blijft je innerlijk toch altijd hetzelfde hoe je ook veranderd toch?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten