zondag 26 augustus 2012

Wat is dat toch?

Wat is dat toch met die idiote hokjes?
Waarom moet een mens altijd maar in een bepaald hokje passen?
Ik kan me daar echt vreselijk aan storen!
Onlangs weer zo'n achterlijke reclame op tv van een datingsite voor "daten op niveau".
Hoe belachelijk is dat!
Dat zou dus betekenen dat iemand met een LBO opleiding niet zou kunnen passen bij iemand met een HBO opleiding?
Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind dat echt zwaar belachelijk!
Als ik zou moeten zeggen in welk hokje ik eventueel zou passen zou ik daar geen antwoord op weten.
Ik ben gewoon mezelf, en wil niet meedoen met wat in de mode is of het verkeren in bepaalde "kringen".
Ik doe wat ik wil, en zolang ik daar niemand mee kwetst of schaadt lijkt me dat totaal geen probleem.
Ik draag wat ik wil, ik kies mijn eigen vrienden, en mijn eigen muziek.
Ik heb tattoo's en een piercing, en ook dat is mijn eigen keuze.
En zo kan ik natuurlijk nog heel lang doorgaan.
Ik laat iedereen in zijn/haar waarde, en hoop dat ze dat ook met mij doen.
Het is gewoon zo dat je het toch niet al die miljarden mensen op deze aardbol naar de zin kunt maken.
En daarom kun je er maar beter voor zorgen dat je zelf gelukkig bent.
En of dat nu is in een hokje of ver daarbuiten, het gaat om jou geluk en dat is het belangrijkste!
Dus, leef je leven zoals jij dat graag wilt, en niet zoals een ander dat van jou verwacht.

2 opmerkingen:

  1. Het hebben van een hokjesgeest heeft voor en nadelen, als voordeel heeft het dat je een makkelijk overzicht kunt maken van zaken. Zeker als je vervolgens besluit om een aantal van die hokjes weg te zetten omdat die hokjes niet interessant zijn of niet bij jou passen of wellicht niet bij jou leven horen.
    Overzichtelijk en rustig,maar helaas erg kort door de bocht!
    Want het indelen van mensen in hokjes zorgt dat je iemand of iets bij voorbaat al be- of veroordeelt. En dan loop je een heleboel mis helaas.
    Het leven is vol met dingen die we niet kennen, die we niet snappen, maar dat wil niet zeggen dat je het meteen maar weg moet zetten in een hokje,met een wellicht onterecht etiketje erop.
    Verbazend hoe leuk de wereld en de mensen zijn als je ze zonder vooroordelen tegemoet treedt, uiteindelijk wordt het leven daar een stuk fijner van.
    Alleen moet je daar soms wel extra je best voor doen, want bijna alle mensen zijn opgevoed met denkbeelden en oordelen over hun omgeving.
    Ik heb geprobeerd mijn kinderen in dat opzicht "blanco" op te voeden, maar ook zei hebben toch een aantal zaken overgenomen van de wereld om hen heen. En soms hielp het ze even dingen ineen hokje te zetten, dat merkte ik wel, dus misschien kan het soms even niet anders, als je maar open blijft staan voor het feit dat het eigenlijk anders kan….

    (gekopieerd maar voor mij 100% mee eens)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies zoals ik het bedoel dus.
      Mooi om te zien dat er meer mensen zo denke3n.

      Verwijderen