donderdag 23 augustus 2012

Ik blijf me verbazen over mezelf

Ik kan soms niet bevatten dat ik me maar blijf ontwikkelen op allerlei gebied.
Ik leer steeds weer nieuwe dingen, en ook op creatief gebied ontdek ik steeds meer nieuwe dingen in mezelf.
En dat alles door de juiste medicatie te nemen.
Ik hou totaal niet van medicijnen slikken, maar wat ben ik blij met mijn antidepressiva en ADHD medicatie.
Als ik die niet had gekregen had ik nu nog steeds in een heel diep dal gezeten.
Jarenlang ben ik chronisch depressief geweest zonder dat ik het zelf doorhad.
En dat heeft weer een hele impact gehad op mijn leven, en dat van mijn kids.
En nu ik die medicijnen slik ben ik een totaal ander mens geworden.
Maar niet alleen ikzelf ben veranderd, maar ik merk dat ook de mensen om mij heen veranderen.
En dat is echt een fantastische ervaring!
Want, wat is het bijzonder om te zien wat voor effect jou gedrag (gemoedstoestand) ook heeft op anderen.
Nu ik positiever in het leven sta overkomen mij gewoon zoveel mooie dingen.
De banden met de mensen die mij dierbaar zijn worden steeds hechter, en ook nieuwe contacten maken gaat me veel makkelijker af.
Er komen ineens ook zomaar hele mooie dingen op me af zoals de boerderij en het vrijwilligerwerk voor het prachtige openluchtspel Hebeca (www.hebeca.nl).
Sommige mensen kunnen dat misschien niet goed begrijpen, maar ondanks dat ik bijna geen cent te makken heb vind ik het leven toch echt een hele mooie uitdaging.
Het heeft gewoon zoveel te bieden, als je het maar wilt/kunt zien!
En ik ben dan misschien wel niet in staat om een vaste baan te hebben, maar er zijn zoveel dingen waar ik me wel nuttig in kan maken, en dat probeer ik dan ook met beide handen aan te pakken.
En geld heb je nu eenmaal nodig, maar je hebt het niet nodig om gelukkig te zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten