vrijdag 3 augustus 2012

En dan besef je weer eens hoe rijk je bent

Er zijn van die momenten dat je ineens weer even beseft hoe rijk je eigenlijk bent.
Afgelopen woensdag had ik een etentje met mijn ouders en mijn jongste zusje en haar gezin.
Op een gegeven moment ging het gesprek over de man van mijn moeder's beste vriendin die ernstig ziek is.
Het gaat helemaal niet zo goed, en ze hebben daarom veel zorgen.
Mijn zusje vroeg of de kinderen hen ook hielpen, en toen vertelde mijn moeder dat hun oudste dochter zwaar depressief is, en eigenlijk zou moeten worden opgenomen.
Dus, die zorg hebben ze er ook nog eens bij.
Daar ben ik dus bestwel van geschrokken.
En tegelijkertijd besefte ik me maar weer hoe verschrikkelijk rijk ik dan eigenlijk ben.
Mijn beide ouders leven nog, en hebben gelukkig geen ernstige ziektes.
Ik heb lieve zusjes die beide een gezin en een goeie baan hebben, en waar ik dus erg trots op ben.
Ik heb 3 fantastische kids , 2 lieve schoonkids, en een geweldige kleindochter van 4 die het supergoed doet.
Ik woon in een fijne buurt, heb een superleuke plek op een zorgboerderij, en een goed contact met mijn ex en zijn vriendin.
En dan nog mijn beste vriendin die me al door heel veel dingen heen heeft gesleept!
En op het moment ben ik met een leuke opdracht bezig voor een openluchtspel.
Eigenlijk heb ik totaal geen zorgen en problemen.
En dat kunnen helaas heel veel mensen niet zeggen.
Ik ben niet alleen een rijk mens, maar ook een zeer dankbaar mens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten