zaterdag 4 augustus 2012

De middeleeuwen?

Soms vraag ik me af of we nog in de middeleeuwen leven.
Je zou toch zeggen dat we in 2012 zo langzamerhand wel iets gewend zijn lijkt mij.
Net was er een programma op tv over voetballers die niet uit de kast durfden komen omdat ze bang waren dat ze anders hun sponsors kwijt zouden raken.
Dat is toch te gek voor woorden?
Alsof je minder goed zou kunnen voetballen als je homo bent!
Ik begrijp echt niet waarom het mensen die toevallig een andere geaardheid hebben nog steeds zo moeilijk word gemaakt.
Alle mensen zijn toch hetzelfde?
Ik zie echt het verschil niet hoor.
Dan zou je toch ook onderscheid moeten maken tussen mensen die op een bepaalde haar of oogkleur vallen?
Dat komt op hetzelfde neer vind ik.
De mensheid zou eens wat minder moeilijk moeten denken, dan was het leven voor iedereen een stuk prettiger.
Ik zelf ken genoeg mensen die homo, lesbisch en transgender zijn, en dat zijn allemaal heel gewone mensen net als iedereen.
Ik denk zelfs dat zij stukken socialer zijn dan de meeste hetero's, omdat zij uit ervaring weten hoe het is om gediscrimineerd te worden om hun geaardheid.
Dus mensen, denk eerst eens na voor je een oordeel klaar hebt.
Het leven is te kort om zo moeilijk te doen.
Leer je medemens eerst een kennen voor je oordeeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten