zaterdag 19 mei 2012

Wil je geld verdienen dan moet je eerst geld hebben

Hoe bizar is dat?
Ik baal er de laatste tijd verschrikkelijk van.
Omdat ik geen geld heb zal ik dus ook nooit iets kunnen bereiken.
Ja sorry, maar zo zie ik dat op dit moment gewoon.
Ik wil graag een studie doen, maar dat gaat niet omdat ik het geld er niet voor heb.
Hobbymaterialen aanschaffen gaat ook al niet, en dus kan ik daar ook al niets meer mee verdienen.
Verjaardagscadeautjes aanschaffen gaat niet, een vriendin trakteren die het echt eens verdiend heeft gaat ook al niet.
Eigenlijk klaag ik bijna nooit over geld, want ik hecht geen waarde aan materialistische zaken, maar geen geld hebben beperkt je wel in een hele hoop dingen merk ik nu.
Een "normale" baan hebben is helaas niet voor mij weggelegd, en daar baal ik behoorlijk van.
Want ik wil best graag werken voor m'n geld.
En ik wil gewoon vooruit komen in het leven!
Ik ben heus niet ontevreden, want ik heb al met al best een leuk leven.
Maar het maakt me wel eens triest als ik bedenk hoe geld je leven kan beheersen.
Maar goed, er zijn mensen die het nog veel slechter hebben dan ik.
Ik heb het in elk geval weer even van me af kunnen schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten