woensdag 9 mei 2012

Je eigen ik vormen

Ik ben al vele jaren gescheiden, en ook heb ik geen grote vriendenkring.
Maar erg vind ik dat totaal niet.
Want ik ben tot de ontdekking gekomen dat als je veel op jezelf bent aangewezen je jezelf wel kunt ontwikkelen tot wie je wilt zijn, met je eigen normen en waarden.
Als je met veel verschillende mensen omgaat neem je vaak dingen van anderen over.
En niet dat dat erg is, want het kunnen ook hele goeie en bijzondere dingen zijn.
Maar als je veel op jezelf bent aangewezen kun je jezelf puurder ontwikkelen is mijn idee.
Je kunt beter afwegen welke dingen voor jou belangrijk zijn, en dat vind ik eigenlijk bestwel prettig.
Dat wil niet zeggen dat mijn idee/denkwijze beter is dan die van een ander natuurlijk.
Iedereen moet zich ontwikkelen op de manier die hij/zij zelf het beste vind passen bij zichzelf.
Maar ik merk aan mezelf dat, doordat ik zoveel alleen ben ik mezelf op bepaalde vlakken wel in een sneltreinvaart heb ontwikkeld.
En als ik veel zou worden beinvloed door anderen zou dat denk ik toch heel anders zijn gegaan.
Ik wil alleen maar zeggen dat het goed is om af en toe naar jezelf, en je ontwikkeling te kijken.
En dat veel alleen zijn soms juist een voordeel kan zijn.
Voor mij in elk geval wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten