vrijdag 26 oktober 2012

Ondanks alles...

Ondanks dat ik me de laatste tijd lichamelijk weer zwaar belabberd voel, en de puinhoop in m'n leven me bij tijd en wijle boven het hoofd stijgt, besef ik me toch nog steeds dat ik ontzettend veel heb om dankbaar voor te zijn.
En ik denk ook dat dat mijn kracht is om door te gaan als het even niet zo lekker gaat.
Want, wat ben ik eigenlijk een verschrikkelijk rijk mens!
En ik weet het, ik val weer eens in herhaling, want ik heb dit onderwerp al veel vaker aangesneden.
Maar dat is alleen maar goed om te beseffen hoe goed je het eigenlijk hebt.
Waar ik dan zoal dankbaar voor ben?
Dat mijn beide ouders nog leven, en beide nog in redelijk goeie gezondheid verkeren.
Dat ik 3 fantastische kinderen heb, 2 leuke schoonkinderen, en een superlieve kleindochter.
Dan niet te vergeten de bijzondere vriendschappen, die ik heel erg waardevol vind, en waar ik weer mooie dingen van leer.
Mijn fijne plekje op de zorgboerderij waar ik het vreselijk naar mijn zin heb.
Dat ik kracht put uit de kleine dingen van het leven die goed gaan, en waar ik van kan genieten.
En dit zijn nog lang niet alle dingen, maar al was dat wel zo dan is dat toch eigenlijk al ontzettend veel.
En om maar weer eens af te sluiten met mijn bekendste zin: "Ik ben een rijk mens!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten