woensdag 17 oktober 2012

Contacten onderhouden

De laatste tijd word ik me er steeds meer van bewust dat ik het best moeilijk vind om contacten te onderhouden.
Waarom me dat niet goed lukt weet ik zelf ook niet goed.
Misschien heeft het met mijn ADHD te maken, maar het kan ook net zo goed een soort karaktertrek zijn.
Maar lastig is het wel, vooral omdat ik niet goed kan uitleggen waardoor het me niet goed lukt om contacten te onderhouden.
Ik begrijp ook heel goed dat mensen soms het gevoel hebben dat het contact of de vriendschap maar van 1 kant komt.
En ik wil mezelf niet verdedigen, maar ik vind het zelf ook heel erg vervelend.
Ik zou ook graag eens willen uitzoeken waardoor het komt dat ik dat moeilijk vind, maar waar moet je beginnen?
Ik weet wel van mezelf dat ik soms heel graag op mezelf ben, maar iets leuks doen met iemand anders vind ik ook net zo leuk.
En daarom vind ik het dus ook zo gek dat ik zo in elkaar zit.
Want als ik het niet leuk zou vinden om met anderen om te gaan was het niet zo moeilijk te begrijpen.
Maar juist daar kan ik ook heel erg van genieten.
Ik hoop dat ik er toch nog eens achter kom waardoor ik zo ben, want dan kan ik er tenminste aan werken om dat te veranderen.
Want het is wel zo dat bepaalde vriendschappen zeer waardevol voor mij zijn, maar ik begrijp ook heel erg goed dat zij soms het gevoel hebben dat dat niet zo is.
Sommige dingen zijn gewoon bestwel moeilijk te snappen vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten