maandag 1 oktober 2012

Keuzes maken om vooruit te komen

Soms moet je keuzes in je leven maken om vooruit te komen die verschrikkelijk zwaar zijn.
Maar juist die zware keuzes geven vaak wel weer ruimte om weer een hele stuk verder te komen in je ontwikkelen en het oplossen van moeilijke problemen.
Voor mij is zo'n keuze afstand doen van een aantal van mijn huisdieren.
Die dieren zijn heel erg belangrijk voor mij, maar ik zie wel in dat op deze manier blijven aanmodderen niet goed is voor mijjn beessies.
En natuurlijk ook niet voor mezelf!
Het geeft een hoop spanning en zorg dat ik niet optimaal voor ze kan zorgen.
Dus, heb ik 9 oktober een gesprek met iemand van de dierenbescherming.
Ik wil gewoon verstandige keuzes maken, en  het belangrijkste is dat de beessies op een plek terecht komen waar ze de rest van hun leven mogen blijven.
Dit besluit valt me verschrikkelijk zwaar, maar ik doe het liever nu in goed overleg met de dierenbescherming, dan wanneer het straks uit de hand loopt, en een ander die keuze voor mij gaat maken.
Want, al lijkt het in de ogen  van een ander misschien wel eens dat ik niet goed voor ze zorg, niets is minder waar.
Maar als je zoveel van je dieren houdt is het  gewoon vreselijk moeilijk om afstand van ze te doen.
Maar is besef maar al te goed dat ik er goed aan doe.
En dan kan ik ook beter zorgen voor de dieren die hier nog blijven.
En het geeft me weer wat ruimte om andere moeilijkheden aan te pakken.
Ik denk dat het wel goed is zo...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten