dinsdag 4 september 2012

Naar de tryout geweest

Vanavond ben ik naar de tryout van openluchtspel HEBECA geweest.
En ik vond het werkelijk ontzettend mooi om te zien.
Allereerst de mooie natuur met de schitterende zonsondegang.
En dan de 2 prachtige Friese paarden voor de koets.
Wat de acteurs betreft waren die naar mijn idee stuk voor stuk perfect voor hun rol.
De rollen pasten hen als een jas die speciaal voor ze gemaakt was.
Peter Tuinman die de rol van Viktor Vodka speelde, schitterend om te zien!
En dan Karina, gespeeld door Tet Rozendal, wat een geweldig karakter was dat zeg.
Hilly Harms, en Miranda Werkman vond ik echt prachtige engelen.
Maar eigenlijk kan ik heel kort zijn, want alle acteurs speelden gewoon ontzettend goed.
Ik heb ontzettend genoten, en vrijdag mag ik nog een keer!
En wat ik ook superleuk vind is het vrijwilliger zijn, en ook eens te zien wat er allemaal bij komt kijken.
Wat mij betreft is HEBECA nu al een succes!

Nog een kleine toevoeging aan dit blog:
Na alle lof en complimenten vergeet ik notabene het beste paard van stal!
Ik wil regisseur Dirk Bruinsma natuurlijk ook noemen in dit schrijfsel.
Want zonder hem was dit mooie gebeuren natuurlijk niet tot stand gekomen.
Ik ben natuurlijk maar een leek, maar zoals ik het bekijk denk ik dat hij het bestwel ver zal schoppen als regisseur.
De interactie tussen hem en de acteurs is zodanig dat hij heel veel zal leren van de doorgewinterde acteurs denk ik.
Maar ook hoe hij met alle mensen die hieraan meewerken omgaat vind ik een complimentje waard.
Wanneer hij maar even tijd heeft maakt hij een praatje met de mensen, vraagt hoe het gaat, en of ze het naar de zin hebben.
Ik kan me voorstellen dat een regisseur daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heeft.
Maar Dirk doet dit alles wel, en dat vind ik zeer bijzonder.
Ik vind het dan ook een eer om als vrijwilliger te mogen werken bij dit prachtige gebeuren!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten