donderdag 3 januari 2013

Ik heb geen goede voornemens

Maar ik heb wel een paar dingen waar ik dit jaar aan wil gaan werken.
Allereerst is dat op het gebied van communicatie.
Ik heb mede door mijn ADHD behoefte aan duidelijkheid.
En ik merk dat in het dagelijks leven duidelijkheid naar elkaar toe niet iets vanzelfsprekends is.
Ik moet vaak (vooral naar hulpinstantie's toe) aangeven dat ik graag willen dat ze me de dingen duidelijk uitleggen.
En dit is dan niet omdat ik het niet snap, maar vaak leggen ze het zo uit dat het voor mij erg chaotisch overkomt, en dan loopt de overige communicatie ook vaak verkeerd.
Zoals in het dagelijks leven structuur erg belangrijk voor mij is, is dat het ook met communicatie.
Als dingen mij kort en duidelijk worden uitgelegd kan ik het schijnbaar veel beter opslaan.
Maar ook het communiceren van mij naar de ander toe wil ik aan werken.
Ik ben soms bestwel snel gefrustreerd als mensen mij niet meteen begrijpen, en heb dan het gevoel dat ik niet serieus genomen word.
Ik moet dus zelf ook duidelijker worden in dingen uitleggen.
Dat is dus het eerste punt waar ik aan wil gaan werken.
Het tweede punt is, dat ik eens wat beter voor mezelf moet gaan zorgen.
Als ik lichamelijk klachten heb ben ik vaak erg laks in een afspraak maken bij de huisarts.
Ik ga daarin ook eens wat strenger voor mezelf worden, want je hebt maar 1 lichaam natuurlijk.
En als laatste (voor nu dan) wil ik toch dit jaar eindelijk mijn cursus psychologie eens gaan afronden.
Want met de cijfers die ik tot nu toe heb gehaald gaat dat me makkelijk lukken.
Nou, dat zijn de punten waar ik dit jaar maar eens mee aan de slag ga.
Dat zijn er eerst ook wel weer genoeg dacht ik zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten