maandag 31 december 2012

We gaan de laatste uurtjes in

Nog een paar uur te gaan, en dan zit 2012 er alweer op.
Zoals voor heel veel mensen is een jaarwisseling ook voor mij iets om nog eens terug te kijken op het afgelopen jaar.
Het was een jaar waarin heel veel gebeurd is.
Veelal leuke, mooie, en positieve dingen, maar ook een paar verdrietige dingen zoals het afscheid nemen van ome J., de man van mijn moeder's beste vriendin die de strijd tegen kanker op moest geven.
En ook het in laten slapen van mijn  lieve vriendinnetje Gizmo, die lichamelijk totaal op was (ze is waarschijnlijk wel 13 jaar oud geworden).


En dan was er nog het afstand doen van Loïs de pers, en Mickey Blueeyes het konijn aan de dierenbescherming.
Dit was totaal mijn eigen keuze, omdat ik de verzorging van al mijn beessies niet goed meer aankon.
Maar al met al bestond het afgelopen jaar toch grotendeels uit positieve dingen.
Ik heb weer veel geleerd, en een hoop stappen vooruit gezet.
Er zijn nieuwe mensen mijn leven binnen gewandeld, en er zijn mensen mijn leven weer uitgewandeld.
Ik heb een hoop nieuwe inzichten opgedaan in dit jaar waar ik weer verder mee kan.
En ook is het me duidelijk geworden hoeveel lieve mensen ik eigenlijk om me heen heb.
De fijne plek op de zorgboerderij, en de geweldige klik die ik daar met iedereen heb was ook een mooi moment van dit jaar.
En dan nog mijn lijfspreuk die ik nu letterlijk op mijn lijf heb staan, zodat ik er altijd aan word herinnerd dat ik elke keer mijn tegenslagen weer overwin.


En dan nog de nieuwe hulpverlening die ik heb, die in korte tijd ontzettend veel voor mij geregeld heeft.
Het ging wel een beetje erg snel, en ik had moeite om dat allemaal te verwerken, maar ik ben er toch superblij mee.
De hulp die er nu is voor Eelke, en waarvan ik het idee heb dat zij precies begrijpt wat ik al die jaren tegen alle hulpverleners heb geroepen.
Ik ben dankbaar voor mijn kinderen waarmee ik een hele hechte band heb, en voor het feit dat ik mijn beide ouders nog heb, en dat ik ook met hen een hele fijne band heb.
Dankbaar ben ik ook voor mijn lieve vriendinnetje L. die al zoveel jaren mijn beste vriendin is, en mijn steunt door dik en dun.
En dan nog de vele mensen om mij heen, waarvan ik een groot deel alleen maar via de pc ken, maar die laten zien dat ook vrienden op afstand echte vrienden kunnen zijn.
En zo kan ik nog heel lang doorgaan natuurlijk.
Het was een bewogen, maar zeer mooi en leerzaam jaar.
Voornemens voor het nieuwe jaar ga ik niet maken...
Ik kijk wel wat er op mijn pad komt.
Ik ga gewoon mijn best doen om er weer een mooi jaar van te maken, en zoveel mogelijk te genieten.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er in het komende jaar dan toch eindelijk eens een leuk iemand op mijn pad zal komen.
Maar goed, ook dat zal de tijd me leren...
Het belangrijkste is om volop te genieten van alle moois in het leven.
Als je maar goed om je heen kijkt kun je dat overal vinden.
Voor nu wens ik iedereen een hele fijne en gezellige jaarwisseling toe.
Geniet van elkaar, en pas op met vuurwerk!
Heel veel gezondheid en geluk voor het nieuwe jaar!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten