zaterdag 15 december 2012

Wat er zoal is gebeurd de laatste tijd

De laatste tijd is behoorlijk heftig, en hectisch geweest.
Maar wel weer een hele hoop stappen vooruit, en dat is alleen maar goed.
Een tijdje geleden had ik  me weer aangemeld bij de hulpverlening, mede omdat dat nodig was om op de zorgboerderij te kunnen blijven.
En in dat korte poosje dat ik deze hulpverlening heb is er al gigantisch veel aangepakt.
Ondanks dat het me soms een beetje te snel gaat, en ik het in m'n hoofd dan allemaal even niet meer kan verwerken ben ik er wel superblij mee.
Ik zal eerst eens vertellen wat er allemaal is aangepakt.
 
 
Allereerst de begeleiding van de dierenbescherming.
Het beeld wat veel mensen van de dierenbescherming hebben, is dat ze alleen komen om je dieren weg te halen.
Ik weet nu uit ervaring dat ze veel meer dingen doen dan alleen dat.
Ik had bestwel veel huisdieren (in de ogen van anderen), en de laatste tijd kon ik de verzorging van al die dieren niet echt goed meer aan.
Mijn hulpmevrouw heeft toen contact opgenomen met de mevrouw van de dierenbescherming die mensen die ook in zo'n situatie zitten begeleid.
Dus, die dame kwam op een dag een kijkje nemen hoe de situatie was.
Ik vind deze dame zeer begripvol, maar toch ook erg duidelijk, wat ook heel belangrijk is natuurlijk.
Ze heeft me heel goed geholpen met de moeilijke beslissingen die ik moest maken.
Ik heb onze Franse bulldog Gizmo in moeten laten slapen.
Zij was waarschijnlijk al wel een jaar of 13 oud, wat heel erg oud is voor dit ras.
Ze was dus lichamelijk ook gewoon helemaal op.
Ik mis haar nog heel erg, maar ik weet dat dit het beste voor haar was.
 
 
Ook heb ik een kat (pers), en het konijn afgestaan aan de dierenbescherming.
Ook dat was niet makkelijk, maar uiteindelijk gaf het wel rust.
Ik heb nu nog 1 hond, en 3 katten, en daar kan ik nu goed voor zorgen.
 
Ook is mijn grootste obstakel nu aangepakt, mijn huis.
Ik ben eindelijk over mijn schaamtegevoel heengestapt, en heb ook op dat gebied hulp geaccepteerd.
Ze zijn nu bezig om dat allemaal te regelen, dus dat is nu nog niet gaande, maar het gaat nu eindelijk wel gebeuren.
Het is iets wat ik vreslijk moeilijk vond, maar ik laat het nu maar gewoon over me heen komen.
Ik denk, als dat eenmaal gebeurd is, dat dat ook weer voor een heel groot stuk rust zorgt in mijn hoofd.
 
 
Wat Eelke betreft, is er nu ook weer hulpverlening opgestart.
Hij is aangemeld voor Mentaal beter, en kan daar in januari al terecht.
Ook krijgt hij een nieuwe diagnostering, en word zijn IQ opnieuw getest.
Ik ben heel erg blij dat ook dit nu eindelijk goed wordt aangepakt.
 
En dan als laatste nog iets positiefs.
Ik had me anderhalve week geleden aangemeld voor de voedeselbank.
Afgelopen maandag had ik al een intakegesprek, en gisteren had ik al m'n eerste voedselpakket!
Omdat Eelke nu maandelijks 200 euro kostgeld naar de bewindvoerder moet overmaken, ben ik hier superblij mee.
Er zit echt heel veel in zo'n pakket, en de 24ste krijgen we zelfs een kerstpakket.
Mijn nieuwe koelkast is inmiddels besteld, dus kan ik straks lekker een voorraadje opbouwen.
 
Nou, ik geloof dat ik alles wel weer zo'n beetje heb verteld wat er de laatste tijd is gebeurd.
Nu zelf alleen lichamelijk nog een beetje opknappen, maar dat heeft gewoon een beetje tijd nodig denk ik.
Al met al ben ik superblij met de hulp die ik nu heb, want er is in een heel korte tijd gewoon megaveel bereikt.
En hopelijk kan ik het aankomende jaar eens echt tot rust komen, en gewoon eens lekker bezig zijn met de dingen die ik graag doe.
Maar dat gaat vast wel lukken!
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten