dinsdag 7 mei 2013

Hoe ik mezelf zie

Ik vind het wel eens goed om op te schrijven hoe ik mezelf zie. 
Want daar denk je meestal niet echt over na volgens mij.
En ik ben benieuwd of mijn beeld van mezelf klopt met hoe anderen me zien.
Dus, ik ga eens een gok wagen...
Allereerst ben ik bij tijd en wijle bestwel een stresskip, al wordt dat gelukkig wel steeds minder.
Ik hou erg van leren, ook van het leren van m'n eigen fouten.
Wat ik heel belangrijk vindt is m'n brein bezig houden.
Met bepaalde dingen kan ik verschrikkelijk geduldig zijn, maar ik kan af en toe toch ook wel vreselijk ongeduldig zijn.
Ik kan heel goed mijn fouten toegeven, maar als ik echt in m'n recht sta wil ik ook mijn gelijk krijgen.
Ik ben (vooral volgens mij vader) zeer sociaal voelend.
Onbewust wil ik soms graag het middelpunt van belangstelling zijn (dat heb ik daarna vaak pas door).
Een spraakwaterval, maar als ik geen goed gevoel bij een persoon heb zeg ik ook weinig meer.
Ik vind het erg mooi om naar anderen te kijken, hoe ze in elkaar zitten, en wat ze doen.
Ik heb ontdekt dat mensen die "anders" zijn juist hele boeiende personen zijn, en dat is voor mij rijkdom!
Ik kan genieten van hele simpele dingen.
Werken aan mezelf vind ik nog steeds niet altijd makkelijk, maar ik merk dat ik steeds de grenzen wat verder leg, en daardoor ook steeds meer mooie dingen bereik.
Wat ik ook nog aan mezelf heb ontdekt is, dat ik dacht dat mijn onzekerheid stukken minder was geworden, maar dat dus eigenlijk helemaal nog niet zo is.
En het allermooiste aan mezelf vind ik dat ik ontzettend van het leven geniet, en er zoveel mogelijk uit probeer te halen.
Nou, ik ben benieuwd of anderen mij ook zo zien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten