maandag 18 februari 2013

Blij met de boerderij!

Jaja, dus toch een blogje over de boerderij.
Ik zat op Facebook hardop te denken waar ik nu eens een blog over zou schrijven.
En toen zei iemand dus over de boerderij.
Dus, dat ga ik nu maar eens even doen.
Ik huppel er nu alweer bijna een jaar rond, en ik vind het nog steeds superleuk!
Ik roep altijd dat het net is alsof ik er op vakantie ben.
Er is zoveel leuks te doen, er zijn dieren, er komt straks een winkeltje, en er is iemand die zijn hobby auto's sleutelen daar uit oefent.
Het is de bedoeling dat ik straks ook in het winkeltje zal staan.
We zijn nu bezig met het maken van allerlei leuke hebbedingetjes, en ook heb ik al een hoop zelfgemaakte dingen klaarstaan die ik ga verkopen.
En verder worden er ook Brocantespullen, en allerlei andere leuke dingen verkocht.
Maar natuurlijk is dat niet het enige wat ik daar doe.
Het is eigenlijk maar net wat er op dat moment te doen is.
Gelukkig vind ik alles eigenlijk wel leuk, dus dat is mooi meegenomen.
En met iedereen die daar is kan ik eigenlijk heel goed opschieten.
Heel bijzonder hoe goed wij allemaal bij elkaar passen.
Het voelt echt een beetje als een grote familie.
Tussen de middag eten we gezamelijk, en dan worden we altijd schandelijk verwendt.
Er wordt altijd wel iets lekkers voor ons klaargemaakt.
Normaalgesproken hoor je een broodtrommeltje mee te nemen, maar dat hoeven wij dus niet.
Je hebt dan ook echt meer het gevoel dat je thuis bent, ipv op een bedrijf zeg maar.
Maar toch wordt er ontzettend veel gedaan.
Iedereen heeft wel iets waar hij/zij goed in is, en kan dat dan weer gebruiken op de boerderij.
Maar ook als er bij je thuis iets moet gebeuren waar je bv een paar sterke mannen voor nodig hebt is dat te regelen.
En heb je een idee voor iets wat je graag zou willen doen is dat ook heel vaak mogelijk op de boerderij.
Al met al is het dus niet alleen maar dagbesteding, maar je ontwikkelt jezelf ook gewoon steeds meer.
En omdat iedereen zo verschillend is leren we ook weer van elkaar.
De boerderij is gewoon een heel warm nest, waar je helemaal jezelf kunt zijn.
Ik hoop dat ik er ook nog jaren mag blijven rondhuppelen.



De Lakenvelder koeien


Twinkel


Ginger

En over een paar maanden zijn er weer een heleboel veulentjes!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten