zondag 7 april 2013

Chaos in je hoofd chaos in je huis

Ja, ik weet al heel lang dat dat zo werkt, maar ik heb nu ook echt de ervaring erbij.
Nu mijn huis op orde is, merk ik dat heel veel dingen nu ook echt veel makkelijker gaan.
Voorheen als ik iets in het huishouden wilde doen schoof ik het steeds voor me uit, en uiteindelijk bleef het dan vaak gewoon helemaal liggen waardoor de chaos natuurlijk weer een stukje groter werd.
Nu heb ik weer overzicht, en zie ik ook weer gewoon wat er moet gebeuren.
Ik pak het dan ook meteen aan omdat ik nu weet dat het dan ook netjes blijft.
Voor iemand die deze situatie niet zelf heeft meegemaakt is het denk ik toch wel moeilijk om zich voor te stellen hoe dat voelt.
Het is een superfijn gevoel dat je nu weer "gewoon" mensen kunt uitnodigen in je huis zonder dat je hoeft te denken wat zij ervan vinden.
Er moet nog wel het een ander ander worden opgeknapt, maar het is nu wel opgeruimd en schoon.
Ik hoop dan ook dat mensen die ook in zo'n situatie zitten, en dit lezen hier weer kracht uit kunnen putten om ook hulp te vragen.
Want ik weet nu dat je je er een stuk gelukkiger door gaat voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten