dinsdag 5 maart 2013

Heeft het een reden?

Sommige mensen lukt het om alle dromen in hun leven waar te maken, maar anderen hebben hele mooie dromen die nooit waarheid worden.
En dan vraag ik, die altijd aan het filosoferen is met zichzelf, me af of zoiets een reden heeft.
En dan wil ik het dit keer niet hebben over het feit dat mensen die veel geld hebben die dromen makkelijker waar kunnen maken.
Want dat is uiteraard een vaststaand gegeven.
Kijk naar Oprah Winfrey, zij had als kind niet eens schoenen omdat ze vreselijk arm waren.
En nu heeft ze een droom werkelijkheid gemaakt, en kan ze ook nog eens andere mensen helpen.
Een droom van mij is nog steeds iets opzetten omtrent overlijden en uitvaart van baby's en kinderen, en dan echt iets wat er nog niet is.
Maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik dit waar zou kunnen maken.
Ik snap natuurlijk wel dat het iemand als Oprah ook niet in de schoot geworpen wordt.
Maar ik denk wel dat je tegen de juiste mensen en situaties aan moet lopen.
Maar waarom overkomt de een dat nu wel, en de ander weer niet?
Ik heb zoveel plannen in m'n hoofd, die ik heel graag tot uitvoer zou willen brengen.
Maar op een of andere manier krijg ik dat maar niet voor elkaar.
Dan vraag ik me wel eens af of er iets anders voor mij is voorbestemd misschien.
Ik wil gewoon iets nuttigs met mijn leven doen, en aan het einde niet hoeven denken dat ik niets heb betekend in dit leven.
Maar goed, hopelijk huppel ik nog heel lang rond op deze aardbol, en wie weet wat het leven nog in het verschiet  heeft voor mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten