woensdag 25 juli 2012

Lat te hoog?

Ik zat weer eens na te denken over van alles en nog wat zoals altijd.
En dit keer ging het hierover...
Ik denk altijd maar dat ik iets moet presteren in het leven.
Iets wat echt iets te betekenen heeft.
Een echte baan zeg maar.
Maar nu denk ik ineens dat ik eigenlijk al heel veel zinnige dingen heb gedaan in m'n leven.
Ik heb bv jarenlang  Franse kinderen opgevangen in de vakantie's uit de voorsteden van Parijs.
Ook heb ik geschreven met ter dood veroordeelden in Amerika.
Dan nog eens allerlei verschillende soorten vrijwilligerswerk gedaan.
Heb kinderclubs geleid, en ben ooit nog eens dj in een jeugdsoos geweest.
Ik heb paardgereden, en geholpen bij de paardrijlessen van verstandelijk beperkten.
En ben ook  een luisterend oor voor mensen als het nodig is, en ik merk dat dat echt een heel belangrijk iets kan zijn.
En op dit moment ben ik bezig met het maken van een rekwisiet voor een openluchtspel (www.hebeca.nl).
Ik zal in de loop der jaren wel veel meer hebben gedaan, maar dit is wat me nu te binnen schiet.
Ik vond de dingen die ik deed in m'n leven nooit echt zinnig, maar als ik er over na ga denken zie ik dat nu heel anders.
Want al die dingen hebben iets te maken met mensen en dieren, en al die dingen die ik gedaan heb kunnen een wereld van verschil hebben gemaakt voor deze mensen en dieren. 
Bijzonder toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten