dinsdag 31 januari 2012

Wie ben ik eigenlijk?

Hihi, ik weet wel wie ik ben natuurlijk.
Zo dement ben ik nou ook weer niet.
Maar tis soms moeilijk om een titel te bedenken voor een bepaald schrijfsel.
En in dit schrijfsel wil ik eigenlijk een beetje vertellen hoe ik in elkaar steek.
Want ik vind mezelf soms best een ingewikkeld persoon.
En ik denk dat mensen die mij nog niet echt kennen mij daarom nog ingewikkelder zullen vinden.
Vandaar dat ik dus deze titel heb gekozen.

Hieronder dus wat meer over mijn karakter, en wat mij zoal bezig houd in het leven....

Je eigen karakter beschrijven is niet echt makkelijk vind ik.
Volgens mijn vader ben ik supersociaal (hij noemt mij altijd de sociaalste van zijn 3 dochters *bloos*).
Maar ik kan ook behoorlijk ongeduldig zijn als het erop aankomt.
Verder heb ik vaak meer met dieren dan met mensen, omdat ik me door mensen vaak onbegrepen voel, en ik ze vaak ook niet goed begrijp.
Over het algemeen kan ik juist beter opschieten met mensen die "anders" zijn.
Maar ook met kinderen en ouderen kan ik het goed vinden.
De afgelopen jaren heb ik mezelf behoorlijk ontwikkeld, en daar ben ik dan ook heel erg trots op.
Dat heeft me ook een hoop hard werken gekost, wat niet altijd even leuk was.
Maar het heeft me wel een hele hoop moois gebracht in het leven.
Vroeger was ik altijd erg onzeker over mezelf (ik denk dat dat deels is gekomen doordat ik gepest werd).
Ik sta een stuk steviger in mijn schoenen en durf goed voor mezelf op te komen.
Ook trek ik me er niets meer aan van wat een ander van me vind of denkt, dat deed ik voorheen wel heel erg.
Ik vind mezelf prima zoals ik ben met al mijn mooie en minder mooie dingen.
Want perfect ben ik echt niet.
Ik hoor soms ook wel eens dat ik overkom alsof ik alles beter weet dan een ander.
En dat vind ik een hele vervelende eigenschap van mezelf.
Dus, daar moet ik nog aan gaan werken.
Misschien komt dat omdat ik erg leergierig ben, en als iets me interreseert ga ik dat opzoeken op internet, en erover lezen.
Ik heb een hele brede interesse, dus dan lees ik ook over veel dingen natuurlijk.
Nog een vervelende eigenschap is dat als ik boos of teleurgesteld ben ik soms bestwel onredelijk kan zijn.
En daar baal ik dan behoorlijk van.
Maar wat ik dan wel weer goed kan is als ik doorkrijg dat ik onredelijk was dat ik dat dan wel weer heel makkelijk toe kan geven.
Als ik in m'n gelijk sta, zal ik er ook alles aan doen om mijn gelijk te krijgen.
Maar als ik ongelijk heb durf ik dat ook heel goed toe te geven.
Eerlijkheid vind ik dan ook heel erg belangrijk.
Door mijn hooggevoeligheid voel ik ook vaak feilloos aan of mensen eerlijk zijn of iets verzwijgen ofzo.
Soms is dat een handige eigenschap, maar soms vind ik het ook erg vervelend.
Verder heb ik veel met spiritualiteit, ik heb zelf ook een aantal gaves waar ik ooit op een mooie manier nog iets mee hoop te kunnen doen.
En dan nog mijn creativiteit.
Ik heb een hoop hobby's en vaak erg veel creatieve ideëen.
En dat vind ik erg leuk en handig.
Jammergenoeg ben ik wel vaak snel uitgekeken op een hobby door mijn ADHD.
Ik heb regelmatig nieuwe uitdagingen nodig.
En dan nog een eigenschap waar mensen die mij niet (goed) kennen wel eens van schrikken.
En die eigenschap is.....dat ik bij tijd en wijle een heuse dramaqueen kan zijn.
Dat heeft denk ik weer te maken met mijn ADHD.
Ik sla soms ontzettend door in mijn emoties.
Als er iets vervelends gebeurd kan ik dan totaal in paniek raken, en op mijn manier werkelijk geen oplossing voor dat zg megaprobleem zien.
Maar het is dan vaak zo dat ik een uur later weer helemaal vrolijk ben, en dan vraag ik me af wat nou eigenlijk het probleem was.
Maar andersom kan ook, als ik ergens heel enthousiast over ben kan ik daar ook helemaal in doorslaan.
Dan wil ik van alles gaan doen, en neem dan veel te veel hooi op m'n vork.
En dan lukt het me weer niet om het af te maken, en baal ik weer ontzettend van mezelf.
Daarom zeg ik tegenwoordig maar tegen mensen dat ze me moeten afremmen als ik doorsla.
Want die rem heb ik zelf niet echt.
Als laatste mijn grote droom: Ik zou heel graag nog eens iets op willen zetten rondom het sterven en de uitvaart van kinderen.
Iets wat er nog niet is, en waar ouders veel aan kunnen hebben.
Maar ik denk dat dat pas op mijn pad zal komen als ik eraan toe ben.
Nou, dat ben ik dus in een notendop... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten