zaterdag 14 december 2013

Relatie en leeftijdsverschil

Hoe gek kan het in het leven lopen.
Ik met m'n grote mond had altijd kritiek op oudere vrouwen met een veel jongere vriend.
En nu is het me dus zelf overkomen!
En geloof me, ik heb echt geprobeerd om het tegen te houden, maar liefde laat zich dus echt niet dwingen.
Het is me nu in elk geval wel duidelijk dat liefde en leeftijdsverschil niet altijd met elkaar te maken hebben.
Ik zeg heel duidelijk "niet altijd", want natuurlijk is elke relatie weer anders.
Maar eigenlijk is het ook weer hetzelfde als iedere ander relatie.
De klik  moet er gewoon zijn, dat is het belangrijkste.
En overeenkomsten en gezamelijke interesses maken ook een verschil.
Als je die dingen samen hebt, ben je al een heel eind op weg.
Als je elkaar goed begrijpt en duidelijk bent kan een relatie met een groot leeftijdsverschil heel goed werken volgens mij.
Natuurlijk moet de tijd het uitwijzen, maar in welke relatie heb je wel de zekerheid dat het een succes wordt!
Dat bedoel ik maar!
In elke relatie kan er iets gebeuren waardoor het fout gaat.
Het is voor beide partijen altijd hard werken.
Maar ik ga ervoor en dat is het belangrijkste toch?
Ik had niet meer verwacht ooit nog een nieuwe liefde te vinden, maar zomaar ineens kwam het op m'n pad.
Ik geniet ervan, het leven is maar weer goed voor mij!

2 opmerkingen: