woensdag 4 december 2013

Nieuwjaarspakkettenactie

Op het moment ben ik bezig met een nieuwjaarspakkettenactie op Facebook.
En het lijkt nu al een succes te worden!
Ik heb al een groep vrijwilligers die ieder op hun eigen manier een mooie bijdrage leveren aan deze actie.
Ook zijn er al behoorlijk wat aanmeldingen, soms van hele schrijnende gevallen.
Daardoor besef je maar weer hoe hard dit soort actie's eigenlijk nodig zijn in Nederland.
En ik hoor het veel mensen dan zeggen dat het "maar een druppel op een gloeiende plaat is", maar als niemand iets doet gebeurd er ook niets toch?
Hoe fijn is het om een gezin die in een hele lastige situatie zit weer even te kunnen laten lachen door ze een pakket met allerlei dingen erin die ze zelf niet kunnen kopen te bezorgen?
Ik heb me een groot deel van m'n leven erg nutteloos gevoeld, Maar sinds ik ontdekt heb dat ik zonder geld toch heel veel mensen blij kan maken is er een wereld voor me open gegaan.
En als je dan ook nog eens mensen tegenkomt die net zo gedreven zijn als ik ben je niet meer te stoppen.
Ik heb zelf maar heel weinig geld, maar doen wat ik nu doe is me meer waard dan alle geld van de wereld.
Natuurlijk moet je met dit soort dingen wel een beetje durven vertrouwen in de eerlijkheid van mensen, want je kunt nooit alles checken.
Maar ook al zou daar iets mis in gaan, daar leer je voor de volgende keer weer iets van denk ik dan maar.
Al doende leert men zal ik maar zeggen. 
Ik vind het in elk geval fantastisch om te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten