donderdag 13 juni 2013

De spiegel ofwel leren over jezelf

Vandaag op de boerderij weer hele mooie en leerzame gesprekken gevoerd.
Ik heb weer een hele hoop over mezelf geleerd.
En die dingen helpen mij weer om mezelf nog verder te ontwikkelen.
Ik merk dat als je echt open staat voor zulke gesprekken, en ook de dingen wilt horen die minder leuk zijn dát je wel weer een veel beter beeld geeft van jezelf.
Ik vind het heel bijzonder dat ik met bepaalde mensen zulke gesprekken kan voeren.
Ook met mijn vriendin L. kan ik dat heel goed.
En ik probeer dan ook echt met die leerpunten aan de slag te gaan.
Het kan best zijn dat ik bepaalde dingen nog een aantal keer moet horen om echt tot het juiste inzicht te komen, maar dat is helemaal niet erg.
Het leven heeft zoveel mooie lessen te bieden, en de lessen waarvan ik leer kan ik dan weer doorgeven aan anderen.
Uiteraard moet die les dan wel bij die persoon passen.
Maar door te leren wordt je wel steeds wijzer, en krijg je steeds meer levenservaring.
En om daar iets mee te doen is juist zo mooi.
Het zou toch jammer zijn om die levenservaring alleen maar voor jezelf te houden, terwijl je het leven van een ander er misschien in positieve zin mee kunt veranderen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten