zondag 12 januari 2014

Uitstraling en vriendschappen

Ik verwonder me de laatste tijd over hoeveel leuke nieuwe vrienden ik erbij heb gekregen.
Maar ik weet wel waardoor het komt.
Toen ik nog in mijn "downperiode" (zo zal ik het maar noemen)  zat, had ik eigenlijk amper vrienden.
Logisch natuurlijk, want toen deed ik ook niet anders dan klagen en zat zwaar in de slachtofferrol.
En ja, dan is het natuurlijk ook niet aantrekkelijk voor anderen om met zo iemand om te gaan.
Want dat vreet echt heel veel energie weet ik nu.
Maar sinds de knop is omgegaan en ik supergoed op weg ben zijn er hele mooie bijzondere vriendschappen ontstaan.
En zelfs een relatie is op mijn pad gekomen!
Zo zie je maar wat uitstraling met mensen doet.
Het gekke is dat de vriendschappen die er nu op mijn pad komen ook veel rijkere vriendschappen zijn dan die van vroeger.
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik geestelijk een stuk rijker ben geworden.
Ik ben wat dat betreft heel dankbaar voor de lessen die ik in mijn leven heb geleerd.
Sommige waren keihard, maar achteraf o zo waardevol.
Ik voel me vreselijk rijk met al die mooie mensen om me heen.
Dus daarom voor al mijn vrienden: Dank je wel voor je bijzondere vriendschap!

1 opmerking:

  1. Goh Riemie wat is dat een fantasties mooi verhaal, ik hoop dat ik ok al een van jouw vriendinnen hoor!?Groetjes van Gertie Hermkens.

    BeantwoordenVerwijderen